fromanger@rembrandtbugatti.info

Toute une vie avec Bugatti: Alain Delon 1935-2024:

en 2016 la journaliste Valérie du Figaro lui demande :

"vous auriez aimé le rencontrer?"

Alain Delon lui répond avec émotion en retenant son souffle:

 "ouf....j'aurais été son objet, son serviteur, saurait été formidable

il y a tout chez Bugatti, toute la vie, tous les sentiments sont dans ses oeuvres, j'ai envie de les embrasser comme un fou"

A whole life with Bugatti: Alain Delon 1935-2024:

in 2016 the journalist Valérie from Le Figaro asked him:

"would you have liked to meet him?"

Alain Delon answered her with emotion, holding his breath:

"phew....I would have been his object, his servant, it would have been great

there is everything in Bugatti, all life, all feelings are in his works, I want to kiss them like crazy"

Delon-Bugatti: un oeil d'autodidacte prodigieusement aigu, tel est le lien qui les unit-the sharp eye of a self-taught man, such is the link between them.


De 1979 à 2024, la collection Alain Delon.

Que peut-on dire d'un homme comme lui?

Dans le monde entier Alain Delon est une icône, déjà une légende, une image étincelante, charnelle, sauvage.Mais, derrière les mots et les images, il n'y a plus qu'un artiste solitaire dont la sensibilité à fleur de peau est extrême.

Collectionner les oeuvres d'art fut toujours pour lui un mode d'expression vital.

Sa rencontre avec Rembrandt Bugatti était inévitable.


From 1979 to 2024, the Alain Delon collection.

What can we say about this man?

Worldwide Alain Delon is an icon, already a legend, a sparkling, carnal, wild image.

But behind the words and the images there is only one solitary man, an artist whose sensitivity is extreme.Collecting works of art is for him a vital mode of expression.

His meeting with Rembrandt Bugatti was inevitable.

par veronique fromanger 19 novembre 2024
Exposition Academy Art Museum:Bugatti-Reaching for perfection
par veronique fromanger 14 août 2024
Uzès Exposition : Carlo, Ettore, Rembrandt Bugatti
par veronique fromanger 14 août 2024
Le Lion dévorant de Rembrandt Bugatti
par veronique fromanger 28 mars 2023
Bugatti et les musées américains
par veronique fromanger 2 décembre 2022
Bugatti aime tous les oiseaux: les Cigognes, les Flamants, Les Marabouts, les Jabirus, les Pélicans, les Vautours, les Condors
par veronique fromanger 4 septembre 2022
Éléphants "Il y arrivera" et "mendiant"
par veronique fromanger 19 août 2022
De 1979 à 2024, la collection Alain Delon. Que peut-on dire d'un homme comme lui? Dans le monde entier Alain Delon est une icône, déjà une légende, une image étincelante, charnelle, sauvage.Mais, derrière les mots et les images, il n'y a plus qu'un artiste solitaire dont la sensibilité à fleur de peau est extrême. Collectionner les oeuvres d'art fut toujours pour lui un mode d'expression vital.Sa rencontre avec Rembrandt Bugatti était inévitable. From 1979 to 2024, the Alain Delon collection. What can we say about this man? Worldwide Alain Delon is an icon, already a legend, a sparkling, carnal, wild image. But behind the words and the images there is only one solitary man, an artist whose sensitivity is extreme. Collecting works of art is for him a vital mode of expression. His meeting with Rembrandt Bugatti was inevitable.
par veronique fromanger 19 août 2020
Ritorno dal pascolo, Milan 1901
par veronique fromanger 19 août 2020
Berlin 2014 exposition rétrospective Alte Nationalgalerie
par veronique fromanger 19 août 2020
Thin 1980, Jean-Marie Desbordes inherited the collections of his godmother, Ébé Bugatti. Iris and Jean-Marie Desbordes, both teachers, had devoted their lives to the education of children. Thanks to their extreme generosity, Rembrandt Bugatti's works were given to the Réunion des musées nationaux or RMN (the public institution in charge of France's thirty-four national museums). Their donation, the only one of its kind in the world, would not have been possible without Anne Pingeot, curator of the department of sculpture at the Musée d'Orsay, whose help was invaluable. As the collection had been kept for years in a damp cellar, the plasters were subject to extensive restoration and reconstruction. Some were then given to modern art museums or those with collections of animalier art. The Musée d'Orsay retained approximately thirty plasters.
Show More
Share by: